Las 4 mejores herramientas de plataforma de SEO para empresas: una revisión en profundidad

Las 4 mejores herramientas de plataforma de SEO para empresas: una revisión en profundidad

octubre 14, 2020 0 Por admin


Con millones de páginas y palabras clave para administrar e informar, el SEO empresarial se está volviendo más complicado y requiere más tiempo.

El uso de una herramienta de plataforma de SEO empresarial puede aumentar la eficiencia y la productividad de los equipos de marketing de búsqueda orgánica de una gran organización que administran las iniciativas de búsqueda. orgánico.

Estas herramientas de SEO pueden ayudarte con:

  • Identifica oportunidades.
  • Supervisión del rendimiento.
  • Optimiza el contenido.
  • Generación de informes y gestión de backlinks.
  • Comunicación interorganizacional.
  • Análisis competitivo.
  • Integración de herramientas de análisis.
  • Análisis técnico desde la exploración hasta las conversiones.
  • Local, nacional y global.

Si bien hay muchas herramientas de SEO gratuitas disponibles, ninguna es capaz de manejar la gran escala y complejidad de un sitio comercial.

Durante los últimos 20 años, he visto que las herramientas de la plataforma de SEO empresarial ingresan al espacio con la promesa de brindar la capacidad para aumentar la eficiencia. informes sobre lo anterior.

Sin embargo, pocas herramientas han logrado capturar realmente todo lo que una empresa necesita cuando se trata de SEO.

He reunido una lista corta de algunos, que incluyen:

  • seoClarity
  • Conductor
  • Botificar
  • BrightEdge

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Las herramientas que he elegido revisar son todas las empresas que he encontrado en mis años gestionando equipos dentro de organizaciones a nivel empresarial.

Le pedí a los representantes de ventas que me guiaran a través de un proceso de revisión completo completando un cuestionario detallado (similar a lo que estaría en una RFP) y demostraciones extensas que se enfocan en lo que las empresas de comercio electrónico y B2B necesitarían para su herramienta de informes SEO.

Aquí hay un resumen completo de cada herramienta de un revisor imparcial.

Esta revisión debería ayudarlo a comenzar su proceso de revisión mientras decide qué herramienta de SEO comercial se adapta mejor a sus necesidades.


Fundada en 2009, seoClarity es una plataforma de optimización de contenido y SEO empresarial impulsada por la infraestructura Clarity Grid.

Es la combinación de petabytes de datos (palabras clave, rastreos web diarios y años de datos históricos), algoritmos de aprendizaje automático y análisis patentados.

La herramienta permite análisis e información interactivos en tiempo real para mejorar la visibilidad de la búsqueda y ofrecer la mejor experiencia de investigación del cliente.

Los ejecutivos, SEO, comercializadores de contenido, analistas de datos, equipos de TI, productos y comercialización encontrarán útil seoClarity.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

La compañía trabaja con más de 3500 marcas en los principales sectores comerciales con una fuerte presencia que incluye viajes y hotelería, comercio electrónico, automoción, educación superior y atención médica. tecnología.

Funciones de comercio electrónico y B2B

seoClarity tiene un historial comprobado en ayudar al crecimiento del SEO para empresas B2B.

En este caso de estudio, la empresa pudo identificar y resolver elementos técnicos problemáticos y luego extraer los datos proporcionados por informes en tiempo real para obtener una visión holística de todo el panorama de la investigación.

El resultado fue un crecimiento interanual del 30% en el tráfico de búsqueda orgánica.

seoClarity puede ser una herramienta poderosa para las empresas centradas en el comercio electrónico, así como para los usuarios que obtienen información sobre la optimización basada en categorías, identifican contenido duplicado y continúan mejorando las páginas para SEO.

Características principales

La idea básica de la parte Actionable Insight de la herramienta es que, si la herramienta ofrece alguna sugerencia, estas se pueden anular manualmente según el impacto y el esfuerzo que se pueda realizar. ser específico de la empresa.

Plataforma empresarial SEO SeoClarity

Content Fusion tiene una poderosa capacidad para impulsar la redacción y optimización de contenido. Analiza el contenido de alto rango y brinda información para ayudar a los clientes a escribir el contenido más confiable más rápido que nunca.

Las características adicionales de seoClarity que distinguen a la herramienta de la competencia incluyen:

  • Inteligencia de rango proporciona exploración avanzada en tiempo real de los datos de clasificación para navegar y comprender fácilmente el rendimiento de la clasificación, a escala. Incluye más de 27 métricas de SEO para dividir, dividir y analizar datos de clasificación, incluidas comparaciones ilimitadas de la competencia.
    • Seguimiento diario ilimitado de clasificaciones de todos los países, en todos los motores de búsqueda, tanto para computadoras de escritorio como para dispositivos móviles. Incluye todas las instancias de Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex, Naver y más.

Herramienta de SEO SeoClarity "width =" 760 "height =" 471 "tamaños =" (ancho máximo: 760px) 100vw, 760px "src =" https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09 /ranking-intelligence-gif-v3-768x476.gif

  • Cuadrícula de búsqueda proporciona investigación y descubrimiento de palabras clave interactivas y dinámicas para analizar el rendimiento del contenido y proporciona acceso a todo el panorama de búsqueda.
  • Auditorías de claridad es una tecnología de auditoría de sitios que incluye más de 40 comprobaciones de estado técnico e incluye un rastreador de HTML y JavaScript integrado, que ha rastreado hasta 48 millones páginas.
    • Incluye un número ilimitado de proyectos de rastreo o recuento de páginas de rastreo, auditoría y análisis de enlaces internos.
  • Marketing de contenidos después incluye el ciclo de vida completo de las funciones y los servicios de administración de optimización de contenido, y también aplica la intención de búsqueda del usuario en toda la búsqueda de contenido, ideas de contenido y contenido. un escritor de contenido basado en inteligencia artificial, Content FusionTM.
  • Bot claridad es una herramienta avanzada de análisis de archivos de registro para identificar problemas de rastreo de motores de búsqueda a medida que surgen. También identifica los robots falsos que actúan como motores de búsqueda y la velocidad a la que los motores de búsqueda rastrean nuevas páginas.
  • Información procesable algoritmo diseñado para aprender de cientos de puntos de datos y generar información de forma automática para promover las prácticas de SEO en toda la empresa.
  • Análisis a nivel de página y las integraciones avanzadas de Google Search Console identifican casi el 100% de visibilidad del término "(no proporcionado)" e incluyen 16 meses de datos históricos de GSC. Permite la correlación de datos a nivel de palabras clave con todas las métricas de SEO.
  • Gestión de flujo de trabajo integrada sistema de colaboración en equipo personalizable.

Aprendizaje profundo o inteligencia artificial

Desde la detección de anomalías hasta ayudarlo a escribir mejor contenido, la última versión de la plataforma seoClarity está completamente diseñada para aprovechar los avances en el aprendizaje automático. e inteligencia artificial.

seoClarity actúa como un científico de datos personales para analizar continuamente todos los datos, métricas y acciones de SEO para brindar información en vivo basada en el panorama de búsqueda en constante cambio.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Los clientes de SeoClarity aprecian la información instantánea de Content Fusion al ayudar a los escritores a comprender cómo cubrir un tema con autoridad en segundos.

Su aprendizaje automático patentado aplicado a los datos de clasificación ofrece respuestas rápidas y relevantes en todos los niveles de una organización al ayudar a:

  • Reconozca las tendencias a medida que ocurren.
  • Incrementar la eficiencia del equipo.
  • Muestre resultados claros y medibles.
  • Aproveche las nuevas oportunidades de ingresos.

Informes y análisis competitivos

Los usuarios pueden acceder a las clasificaciones de cualquier dominio, subdominio, url y su índice de backlinks.

seoClarity afirma ser la única plataforma de SEO que ofrece comparaciones competitivas ilimitadas, sobre la marcha, con clasificaciones de palabras clave existentes o en todo el panorama de búsqueda.

Los clientes pueden descubrir oportunidades y compararse con cinco competidores a la vez para identificar brechas de contenido con solo unos pocos clics.

Los usuarios pueden filtrar rápidamente su investigación de palabras clave e identificar brechas de contenido, además de comparar los datos de clasificación de su cartera de palabras clave con los de cualquier competidor, sobre la marcha.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

seoClarity también presentará oportunidades de contenido para las que los competidores se posicionan, pero el sitio web del cliente no.

Integración analítica

seoClarity proporciona integración analítica en forma de una plataforma de datos abierta, importando datos de prácticamente cualquier fuente de análisis, incluidos Adobe, IBM, Google Analytics y el almacenes de datos internos.

Evaluación del enlace: interno y / o externo

Con seoClarity, los clientes pueden comprender completamente su estructura de enlaces actual y obtener información sobre el impacto y las oportunidades de los nuevos enlaces para mejorar su visibilidad de búsqueda, así como la experiencia general del usuario.

Panel de herramientas de SEO seoClarity "width =" 760 "height =" 460 "size =" (max-width: 760px) 100vw, 760px "srcset =" https://cdn.seoconsem.com/wp -content / uploads / 2019/09 / updated-ila-page-graphic-v1-768x465.png 768w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/updated-ila- page-graphic-v1-480x291.png 480w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/updated-ila-page-graphic-v1-680x412.png 680w, https: // cdn.seoconsem.com/wp-content /uploads/2019/09/updated-ila-page-graphic-v1.png 950w "src =" https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/ 09 / gráfico-de-página-ila actualizado -v1-768x465.png

Análisis de enlaces externos

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Si bien el análisis de enlaces internos es valioso, la plataforma seoClarity también combina múltiples fuentes de datos de backlinks a través de datos de perfiles de enlaces consolidados con integraciones para la oferta de Ahrefs, BuzzStream, Majestic, Moz y Google Search Console. clientes una visión holística de su cartera de backlinks.

Configuración de nivel de usuario

Las cuentas de usuario del sistema seoClarity se pueden configurar y personalizar para cada usuario.

El acceso de cada usuario se puede configurar según el rol o el usuario, lo que les permite acceder solo a las áreas que se necesitan.

Acceso a herramientas, informes y datos

Los usuarios pueden acceder a la robusta API de seoClarity, varias exportaciones y transformar y cargar prácticamente cualquier punto de datos.

SeoClarity recopila informes o análisis en un sistema de almacenamiento de datos para el almacenamiento a largo plazo, o la integración en un almacén de datos interno, a través de Adobe Marketing Cloud, Amazon Web Services, Box.com, el intercambio Datos FTP o almacenes de datos personalizados.

Actualizaciones de la plataforma y tendencias tecnológicas

seoClarity tiene un ciclo de lanzamiento de desarrollo de dos semanas.

Su hoja de ruta está construida 100% en base a los comentarios de los clientes para resolver desafíos reales en SEO empresarial y marketing de contenido.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Apoyo

El soporte al cliente de SeoClarity incluye:

  • Soporte crítico por teléfono y correo electrónico 24/7.
  • Chat en vivo.
  • Base de conocimientos en línea de artículos, videos de capacitación y estudios de casos de uso.
  • Comunidad activa de usuarios en línea.

Estructura tarifaria

Los paquetes de precios se basan en la combinación de perfiles de dominio y el número de consultas de búsqueda de palabras clave rastreadas.

Lo que necesita saber antes de empezar

seoClarity ha probado y probado flujos de trabajo de SEO para integrar e instalar rápidamente en la plataforma.

El equipo de éxito del cliente dedicado de cada cliente ha definido flujos de trabajo para ayudarlos a incorporarse y capacitarse sin problemas en la plataforma para comenzar a mostrar valor rápidamente.

resumen

Los clientes de SeoClarity pasan mucho tiempo aprovechando sus paneles para crear informes.

Los paneles son 100% personalizables y ayudan a optimizar los informes para comunicar fácilmente las actualizaciones de rendimiento en muchos niveles dentro de una organización.

Rank Intelligence es otra habilidad que los clientes tienden a disfrutar al diferenciar de su rastreador de rango clásico que ofrece análisis sobre la marcha para obtener información clara de los datos de rango.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

A los clientes les encanta poder compararse con cualquier competidor en función del segmento del negocio que están analizando.

¿Qué diferencia a seoClarity de la competencia?

seoClarity es la única plataforma de SEO corporativa que ofrece todos los datos, métricas y capacidades de SEO en una plataforma integrada sin limitaciones artificiales.

Algunas de las características clave que distinguen a seoClarity de la competencia son:

  • Sin limitaciones artificiales, que incluyen:
    • Comparaciones ilimitadas con competidores (análisis sobre la marcha).
    • La tecnología de auditoría del sitio permite páginas ilimitadas y proyectos de rastreo.
    • Extraiga y cargue datos directamente a la plataforma.
    • Usuarios ilimitados.
    • Cuadros de mando ilimitados para informes.
  • Construyendo y apoyando una infraestructura en las Actualizaciones Diarias de Clasificación donde todos los datos y métricas de SEO se actualizan continuamente (cada 24 horas) y se almacenan indefinidamente.
  • Construyendo constantemente soluciones que ayuden a resolver los desafíos de SEO más complejos de sus clientes. Su hoja de ruta de desarrollo se basa al 100% en los comentarios de los clientes. El enfoque de seoClarity es que si dos clientes lo solicitan, lo pondrán en la hoja de ruta de desarrollo, actualizando y mejorando la funcionalidad existente durante ciclos de desarrollo de 2 semanas.

Puede obtener más información sobre seoClarity y leer los estudios de casos de sus clientes aquí.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación


Un amigo me presentó por primera vez a Conductor, un ejecutivo de una empresa que figura en el rango de mediados de 200 de la lista Fortune 500.

Este amigo me recomendó con mucho entusiasmo la plataforma de negocios SEO y me puso en contacto con el CEO de la empresa. Inmediatamente me impresionó el avance de Conductor Searchlight SaaS SEO en 2010.

Conductor's Searchlight es una tecnología de contenido corporativo y SEO que fomenta y mejora la colaboración para equipos centrados en el cliente.

La plataforma:

  • Proporciona información sobre lo que buscan los clientes.
  • Proporciona acciones recomendadas para que los usuarios puedan aumentar su visibilidad y generar ingresos.
  • Mide el impacto de los esfuerzos de SEO.

Conductor ofrece resultados a través de una combinación de tecnologías de marketing orgánico y servicios digitales estratégicos.

Ofrece información impulsada por la tecnología sobre cómo una audiencia empresarial busca orgánicamente al tiempo que presenta recomendaciones y oportunidades para optimizar mejor el contenido, mejorando la visibilidad y la salud técnica general. sitios web a gran escala.

La plataforma mide el rendimiento del contenido de un sitio en línea y el impacto positivo o negativo de las optimizaciones técnicas implementadas por el equipo para SEO mediante:

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

  • Comprende a la audiencia.
  • Encuesta de competencia.
  • Monitoreo de visibilidad.
  • Análisis de rendimiento de contenido.
  • Optimice los informes y el intercambio de contenido.

Además, el equipo de servicios digitales de Conductor proporciona recursos y estrategias fuera de su oferta tecnológica, brindando a los clientes los recursos adicionales que pueden necesitar para garantizar el éxito de SEO.

Características principales

La belleza de la plataforma de SEO corporativa de Conductor es que se basa en tres principios: simplicidad, consistencia y conocimiento de los datos.

Conductor SEO Tool "width =" 178 "height =" 517 "srcset =" "src =" https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/pasted- image-0.pngUna de las dos razones principales por las que los clientes constantemente le dan a Conductor un NPS de 9 o 10, lo que contribuye al NPS de la empresa por encima de 50, es la usabilidad.

En el corazón de la plataforma se encuentra Insight Stream, que proporciona un suministro de noticias a los clientes (cambios de tráfico, nuevas ideas de contenido, alertas competitivas, etc.).

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Los usuarios se desplazan por la información recopilada de varias herramientas y pueden chatear con los miembros del equipo directamente en 'historias'.

La interfaz es limpia y enfocada, presenta información detallada a medida que los usuarios escanean y se desplazan.

Es fácil para los usuarios manipular los datos mediante el filtrado, la clasificación y la personalización para que puedan ver la información más relevante para ellos y su función particular dentro de la organización.

El conjunto de informes es particularmente flexible, lo que permite a los usuarios extraer medios y datos de terceros en paneles personalizados.

Todos los informes de Conductor son interactivos y están diseñados para permitir que el usuario navegue por el agujero de datos en un flujo de trabajo fluido.

Aprendizaje profundo o inteligencia artificial

Conductor's Insight Stream analiza los datos de investigación de los clientes para resaltar el rendimiento del contenido, las alertas de palabras clave, los conocimientos competitivos y las oportunidades de optimización en múltiples áreas y países.

Las historias de Insight Stream se pueden compartir con varias partes interesadas para garantizar que la información se comunique de manera efectiva entre los equipos y que los elementos procesables se combinen para hacer crecer su SEO.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Además, Insight Stream se vuelve más poderoso a medida que se introducen diferentes fuentes de datos en Conductor, incluidos análisis web, Google Search Console, DeepCrawl, objetos de palabras clave, etc.

Informes y análisis competitivos

Conductor identifica la competencia que aparece en la primera página con la adición de vistas de participación de mercado de Conductor que identifican áreas con resultados de búsqueda universales (es decir, cuadros de respuesta, imágenes de video, etc.).

Esta información ayuda a identificar a los competidores que han creado contenido dirigido a fragmentos específicos en la búsqueda.

La comparación de rangos permite a los usuarios comparar sus posiciones con hasta cuatro dominios diferentes en una vista. Facilitar a los usuarios la identificación de las principales áreas competitivas en las que centrar sus esfuerzos.

Permitir la capacidad de restringir la información competitiva a categorías específicas, nivel local y tipo de dispositivo, y diferentes tipos de resultados de búsqueda (imágenes, videos y cuadros de respuesta).

Estos datos se pueden filtrar rápidamente para obtener información:

  • Donde el contenido está categorizado exclusivamente.
  • Donde aparecen los competidores.
  • Donde es posible capturar un mercado sin explotar.
  • Donde el contenido se coloca entre la competencia en los SERPs.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Para la búsqueda bajo demanda, Conductors Explorer facilita la búsqueda competitiva fuera de las palabras clave administradas.

Esta vista es una representación directa de la asociación de Conductor con el mejor índice de palabras clave, SEMrush, e identifica la cantidad de palabras clave que dirigen el tráfico a los dominios de la competencia en su conjunto.

El Explorador de dominios es completamente global y no limita a los usuarios a informar solo sobre los países en la configuración de su cuenta. Además, la búsqueda competitiva se puede adaptar para centrarse en cualquier subdominio o subcarpeta objetivo.

Los clientes utilizan estas herramientas para evaluar su participación en el mercado frente a competidores no tradicionales establecidos.

La necesidad de identificar nuevos competidores en el mercado y comprender mejor la estrategia de investigación competitiva son áreas de oportunidad para ganar visibilidad frente a los competidores.

Integración analítica

Conductor proporciona una integración segura basada en API con Google Analytics y Adobe Analytics. No se requiere una marca personalizada.

Conductor integra informes de análisis de nivel de página nacionales e internacionales sobre las palabras clave rastreadas en Conductor que se clasifican en todas las URL.

Resaltar las palabras clave que se clasifican bien y dirigir el tráfico a páginas individuales brinda a los usuarios una visión más profunda de su SEO.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Los clientes actuales de Conductor utilizan estos datos para medir el rendimiento y demostrar el ROI de sus esfuerzos de investigación orgánica.

Evaluación del enlace: interno y / o externo

La integración de Conductor con DeepCrawl ayuda a los clientes a realizar auditorías de enlaces internos para:

  • Elimina el contenido duplicado y obsoleto: Considere eliminar, desindexar o canonizar contenido obsoleto.
  • Abordar los principales problemas de navegación (informe de profundidad de rastreo web): todas las páginas son accesibles con unos pocos clics desde la página de inicio.
  • Realice controles técnicos: Enlaces rotos, cualquier enlace a páginas internas que devuelva un 404, páginas no relacionadas, páginas de mapa del sitio no relacionadas. Todos ellos deben contener un enlace de al menos otra área del sitio.
  • Busque páginas con demasiados enlaces: Las páginas con más de 100 enlaces (incluidos encabezados y pies de página) parecen spam para los motores de búsqueda.

Análisis de enlaces externos

DeepCrawl se integra con Majestic para proporcionar valor adicional a los informes de auditoría del sitio con informes de enlaces externos. Las métricas majestuosas extraen y alimentan automáticamente informes como:

  • Redirección de URL con backlinks
  • Páginas rotas con backlinks
  • URL no autorizadas con backlinks
  • Páginas con backlinks pero sin enlaces salientes
  • Páginas no indexables con backlinks

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Configuración de nivel de usuario

Conductor ofrece un número ilimitado de asientos dentro de la plataforma y puede ser operado por diferentes partes interesadas en toda la organización.

La gestión de cuentas y accesos se basa principalmente en roles de usuario. Los usuarios de determinados roles tienen acceso a los datos especificados.

Acceso a herramientas, informes y datos

Una de las características interesantes de Conductor es la capacidad de exportar informes en formato Excel o CSV para expertos en datos como yo.

Los usuarios simplemente agregan un informe al espacio de trabajo (o panel de control) que informa fácilmente y automatiza el intercambio de información de búsqueda orgánica clave en toda la organización.

Los espacios de trabajo se pueden compartir / enviar automáticamente por correo electrónico a los usuarios de Conductor y a los usuarios que no lo son de forma diaria, semanal, mensual o trimestral.

Casi cualquier vista de la plataforma se puede agregar a un espacio de trabajo, lo que facilita el cruce de conjuntos de datos tradicionalmente separados en un solo informe.

Además, los espacios de trabajo se actualizarán automáticamente con regularidad, lo que facilita la automatización y ahorra tiempo en los informes.

Para informes personalizados, la plataforma SEO corporativa de Conductor tiene una API fácil de usar que se puede importar a varias herramientas de inteligencia empresarial. Hay varios puntos finales de API disponibles según el nivel de palabra clave y la información competitiva.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Para los usuarios menos autónomos, el equipo de Business Intelligence de Conductor ofrece personalizaciones a través de su oferta FlexHub.

FlexHub es una superposición de informes personalizada en la que los analistas de datos de Conductor pueden aprovechar los puntos finales de API de Conductor y sus socios para proporcionar información sobre necesidades comerciales específicas.

Las plantillas de informes preconfiguradas requieren ligeras modificaciones y se pueden entregar en dos semanas.

Los informes personalizados más grandes y específicos se amplían de forma ad hoc y se entregarán en función de la cantidad de horas necesarias para completarlos.

Actualizaciones de la plataforma y tendencias tecnológicas

Lo más impresionante de Conductor es su capacidad para implementar constantemente nuevas funciones.

Todos los equipos técnicos tienen una visibilidad total de las necesidades y demandas de sus clientes a través de su consejo asesor, encuestas, informes de errores, aumentos de ventas y más.

El diseño de la plataforma permite experimentar nuevas funciones desde cero y que las innovaciones se produzcan con pocos gastos generales en términos de entrega a los clientes.

Los equipos funcionales tienen la flexibilidad de crear nuevas ofertas de manera ágil y entregarlas a un número limitado de clientes para iterar rápidamente.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Apoyo

Ofrecer soporte técnico las 24 horas, 5 días a la semana a través de chat, correo electrónico y teléfono en la plataforma es una gran ventaja para los clientes.

La función de chat es una gran ventaja para los clientes con un puntaje de satisfacción de soporte de más del 99% y tiempos de respuesta de chat en menos de 45 segundos (correo electrónico poco menos de 4 horas).

La compañía ofrece capacitación en línea a pedido para ayudar a sus clientes a comprender mejor la plataforma.

Existe una base de conocimientos en profundidad llena de documentación de productos, flujos de trabajo de muestra y preguntas frecuentes para todas sus funciones.

También ofrecen seminarios web que cubren una variedad de plataformas, SEO y temas relacionados con el contenido.

Los usuarios pueden programar sesiones bajo demanda con una variedad de expertos (técnicos, de productos, SEO) en cualquier momento, además de las sesiones programadas regularmente con su Equipo de Éxito del Cliente.

Una característica única, Conductor ofrece una amplia gama de entregables que se pueden solicitar a pedido a través de su oferta de menú de orquesta.

Estructura tarifaria

Con un precio competitivo, Conductor tiene varios factores que influyen en el precio, incluida la cantidad de palabras clave rastreadas.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Hable con un representante de conductores para programar una demostración y discutir los precios para sus necesidades.

Lo que necesita saber antes de empezar

La experiencia de incorporación de Conductor se centra en la formación de plataformas y la configuración de cuentas.

Le camp de formation unique de Conductor est un programme complet conçu pour former, certifier et exécuter des initiatives au sein de Conductor en aussi peu que deux semaines.

Chaque formation est personnalisée pour répondre aux objectifs commerciaux définis au début du partenariat. En plus du stage de formation, l'équipe de recherche d'audience de Conductor travaillera sur la configuration du compte. Les services de recherche d'audience comprennent:

  • Découverte de mots-clés: Identification et sélection approfondies des mots clés reflétant la configuration de l'entreprise et le paysage de la recherche.
  • Catégorisation (Catégories de mots clés): création de catégories dynamiques pour refléter la structure du site et les opportunités de contenu potentielles au niveau des mots clés.
  • Segmentation du contenu (Groupes de pages): segmentation de contenu dynamique pour refléter la structure du site et les opportunités de contenu potentielles au niveau de l'URL.

L'identification et l'optimisation des mots-clés saisonniers pertinents commencent dès le début de chaque partenariat avec l'équipe Conductor.

Grâce à une recherche d'audience approfondie et à des conversations approfondies sur les stratégies et les objectifs saisonniers de l'entreprise avec chaque client, l'équipe de recherche sur l'audience du chef d'orchestre concentre ses efforts sur la recherche de mots clés pertinents et à fort impact en fonction du calendrier d'inventaire publié par le client.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Conductor cible principalement les optimisations pour les pages de catégorie, car l'inventaire tourne rapidement. Les pages de catégorie sont optimisées pour refléter les mots-clés saisonniers applicables, en fonction des objectifs discutés et convenus avec le client.

Étant donné que l'objectif principal est généralement d'augmenter le trafic qualifié, les mots-clés saisonniers convenus peuvent aller de mots-clés de termes principaux à volume de recherche mensuel élevé à des mots-clés à volume de recherche mensuel plus faible ciblant un public plus spécialisé.

L'intégration d'une stratégie saisonnière dans une approche de recherche organique, avec les conseils de l'équipe des services professionnels de Conductor, permet en fin de compte aux détaillants de capturer un trafic plus qualifié et de générer des conversions plus élevées.

Qu'est-ce qui distingue le chef d'orchestre de la concurrence?

Facilité d'utilisation

La facilité d'utilisation et la navigation appropriée sont la pierre angulaire de la philosophie de conception de Conductor.

La plate-forme est suffisamment avancée pour répondre aux besoins de l'utilisateur le plus technique, mais suffisamment simple pour qu'un utilisateur puisse obtenir de la valeur avec peu ou pas d'expérience.

Bien qu'une partie de cela soit réalisée grâce à une navigation simple, une base de connaissances robuste et un modèle de support sont essentiels à cette expérience.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

La base de connaissances de Conductor offre aux utilisateurs un aperçu de toutes les pages / fonctionnalités de la plate-forme. Les utilisateurs auront également accès à:

  • Flux de travail guidés.
  • Guides de mise en route.
  • FAQ.
  • Sorties de produits.
  • Nouvelles de l'industrie.
  • Et plus.

En plus d'un gestionnaire de compte dédié, l'équipe peut utiliser à sa discrétion un e-mail, un téléphone et un chat intégré à l'application, ainsi que des livrables ad hoc via le menu Orchestra du chef d'orchestre.

Reporting mondial

Les organisations marketing mondiales comptent sur Conductor pour étendre leurs efforts de référencement dans plusieurs domaines, dans des dizaines de marchés, sur des dizaines de milliers de mots-clés et dans des centaines d'endroits.

La plupart des entreprises clientes ont besoin de rapports regroupant toutes ces informations dans un emplacement central afin d'utiliser efficacement ces informations pour prendre des décisions marketing.

Conductor occupe une position unique pour aider les équipes à la fois dans la capacité de la plate-forme à faire évoluer et à regrouper ces informations dans un format compréhensible.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Un exemple de cela est vu dans le rapport FlexHub Global Market Share de Conductor, qui peut être configuré pour regrouper toutes les propriétés Web et tous les marchés d’une entreprise dans un seul rapport concurrentiel mondial.

Écosystème de partenariat

Au-delà de ses propres processus de collecte de données, Conductor Searchlight s'appuie sur diverses sources de technologies pour offrir les meilleures solutions de sa catégorie à ses clients.

Conductor a établi des partenariats à long terme avec certains des noms les plus fiables et les meilleures applications de leur catégorie dans l'écosystème du marketing numérique.

Sa philosophie de développement est de créer des solutions de premier ordre là où elles n'existent pas et, si elles existent déjà, Conductor s'associe à cette technologie et synthétise les données de manière significative sur toute sa plate-forme.

Forrester a publié une revue sur les plates-formes de référencement qui a identifié Conductor comme un «leader» dans l'espace.

En plus des commentaires des clients de Trust Radius et G2Crowd, Conductor est considéré comme l'un des plus performants par rapport aux autres dans l'espace.

Conductor SEO Enterprise Platform "width =" 624 "height =" 351 "tailles =" (max-width: 624px) 100vw, 624px "srcset =" https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/ 09 / pasted-image-0-1.png 624w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/pasted-image-0-1-480x270.png 480w "src =" https : //cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/pasted-image-0-1.png

Vous pouvez en savoir plus sur Conductor et lire leurs témoignages clients ici.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación


Il y a quelques années, j'assistais à une conférence à New York et j'ai pu m'échapper pour une rapide démo de la plateforme Botify.

À peine 5 minutes et je savais que nous avions besoin de Botify pour Nordstrom, et j'ai demandé à plusieurs reprises des démos pour d'autres entreprises depuis.

Botify résout un énorme problème pour les grands sites Web d'entreprise: avec un site aussi vaste et complexe, plus de la moitié du contenu ne sera généralement pas explorée par les moteurs de recherche.

Tout ce qui n'est pas exploré ne sera pas indexé, ce qui signifie qu'il n'apparaîtra pas dans les résultats, ne générera pas de trafic et ne gagnera certainement pas d'argent grâce au référencement pour l'entreprise.

La plate-forme de référencement d'entreprise Botify comprend trois suites: Botify Analytics, Botify Intelligence et Botify Activation.

Botify Analytics comprend un analyseur de fichiers journaux, un robot d'exploration, un traqueur de mots clés et une intégration analytique, vous permettant de voir votre site Web à chaque phase du processus de recherche au fil du temps.

Botify Intelligence utilise l'apprentissage automatique pour prioriser automatiquement vos opportunités à fort impact et vous alerter des problèmes critiques de référencement.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Les outils Botify Activation donnent aux référenceurs l'autonomie d'exécuter des optimisations rapidement et sans contraintes de ressources.

Les utilisateurs de Botify sont des praticiens du référencement qui travaillent sur certains des plus grands sites Web. Il couvre tout le spectre de la recherche et est conçu pour les référenceurs techniques chargés d'identifier les problèmes d'indexation jusqu'aux spécialistes du marketing qui ont besoin d'analyser le contenu pour en vérifier la qualité.

La plate-forme fonctionne avec des organisations d'entreprise qui ont de grands sites Web complexes (c'est-à-dire des millions d'URL) et qui comptent sur leur ou leurs sites Web pour une partie substantielle de leurs revenus.

La plate-forme fonctionne bien pour les organisations qui ont des sites Web volumineux et / ou complexes, qui cherchent à augmenter le retour sur investissement grâce à la recherche organique, et également une solution naturelle pour les organisations d'entreprise qui ont des exigences telles que SSO, SLA et adhèrent aux TOS des moteurs de recherche

Botify Analytics

SiteCrawler

Le composant de robot d'exploration (et vraiment la base) de la plateforme Botify permettant aux clients d'évaluer la structure et le contenu de chaque page de chaque version (AMP, mobile, bureau, etc.) de leur site comme le ferait un moteur de recherche, et de suivre des changements au fil du temps.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

LogAnalyzer

Cela permet aux clients d'alimenter les fichiers journaux de leur serveur dans un tableau de bord spécialement conçu pour les professionnels du référencement.

L'analyseur de fichiers journaux fournit des informations sur la façon dont les robots des moteurs de recherche explorent un site, associé aux données d'exploration, les clients acquièrent une meilleure compréhension de ce qui se passe.

Botify SEO Enterprise Platform "width =" 760 "height =" 443 "tailles =" (max-width: 760px) 100vw, 760px "srcset =" https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/ 09 / botify-768x448.png 768w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/botify-480x280.png 480w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/ uploads / 2019/09 / botify-680x397.png 680w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/botify-1024x597.png 1024w, https://cdn.seoconsem.com/ wp-content / uploads / 2019/09 / botify.png 1200w "src =" https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/botify-768x448.png

RealKeywords

Le composant de suivi des mots clés et des positions de Botify, qui provient de leur intégration avec l'API Google Search Console. L'API GSC fournit aux utilisateurs plus de données que le tableau de bord des performances GSC ne le permet.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

EngagementAnalytics

Botify has integrated with major website analytics platforms like Google Analytics, Adobe Analytics, and AT Internet to pull in engagement metrics like traffic, bounce rate, and conversion data so that SEO teams can ensure their efforts are accomplishing what they’re supposed to – getting more traffic and revenue.

Botify Studio

It allows users the ability to custom build dashboards based on Botify data collected in the crawl and schedule them to send to SEO stakeholders.

Botify Data Station

This incorporates the ability to export data via pre-set exports or custom scenarios depending on the user’s needs.

Botify API

It can be used to pull information from Botify’s database to use in other tools, or even on a client’s own website! The Botify Chrome extension is a great working example of this.

Botify Intelligence

Botify Intelligence uses machine learning on top of the data from Botify Analytics to guide SEO teams’ workflows by pointing them to the highest-impact actions & alerting them when things go wrong so they can take quick action.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Botify Activation

Botify Activation gives SEO teams more autonomy to execute their optimizations (from submitting content to the index to speed optimizations and A/B testing) without being constrained by a lack of time and resources.

Principales caractéristiques

There are a few key features within the Botify core platform worth calling out.

JavaScript Crawl

Users can render pages of a website the way a search engine might.

Track which resources are executed, and collect valuable user-centric performance metrics (time to first paint, time to interactive, and other performance metrics) to ensure their JS content is rendered and seen by search engines.

Data Layering

Users can layer any other data point onto their URLs to get insight into the “why” behind what they are seeing.

For example, is a URL not ranking?

Layer on log file analysis data and a user could find that Googlebot hasn’t been crawling that URL – no wonder it’s not ranking!

Page not getting crawled by Googlebot?

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Users can layer data from their Botify crawl and find a possible correlation between low crawl rate and low content uniqueness. The possibilities are virtually endless.

Segmentation

Users can look at specific sections of their site in isolation (e.g., evaluate blog content separately from ecommerce content). Learn more from Botify’s knowledge base.

Content Quality Analysis

This gives the user the ability to evaluate content like a search engine would, including the ability to eliminate template content from their analysis.

Deep Learning or Artificial Intelligence

Data science is a part of Botify’s DNA and every new project includes some component of this.

Botify Intelligence is the machine learning component of the Botify platform.

It ingests data from Botify Analytics (crawl, logs, and visits data) in order to intelligently prioritize and suggest the most important actions a website could take to increase its organic traffic.

It also recommends opportunities for protecting traffic through proactive alerts and monitoring for website issues.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Competitive Reporting & Analysis

While the focus of the Botify suite is to provide users more insights and information on their website, they can also use Botify Analytics to crawl a competitor’s site.

The technical issues they’re experiencing may or may not be valuable for them to know, but they’ll be able to get a good grasp of on-page optimization and content.

Understanding a competitor’s content makes it easier to perform a content gap analysis on a site to see where they may be missing out on opportunities. Just as an agency or consultant would spend hours and charge large fees for.

Analytics Integration

Botify works seamlessly with Google Analytics, Adobe Analytics, and also AT Internet. They can connect with a site’s analytics account to bring in valuable visits data to overlay with their Botify Analytics crawl data.

Users can see real-time trends and report on how technical issues are impacting site traffic and ultimately revenue.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Botify also connects via API with Google Search Console through Botify Keywords – showcasing an entire keyword profile, and uncovering hard to find trends.

Link Evaluation: Internal and/or External

Most enterprise-level websites have no shortage of backlinks, but where the real wins come from are often found in internal links and distribution of PageRank throughout the site.

Botify can evaluate an internal linking structure and showcase how well a site is connected.

From the distribution of internal links (follow/nofollow), compliant URLs with low counts of internal links, non-compliant URLs that are being linked to, links going to non-200 URLs, to page depth metrics.

User Level Settings

Users are allowed Guest(Read-only) and Admin level access. All owners share a library of dashboards and features. There is no limit to the number of dashboards or filters an account has.

One of the nicest features of Botify is that it doesn’t limit the number of logins. Larger teams are also allowed to group users into what they call “Organizations”.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Organizations have teams, which can essentially determine access to projects and reports that only they are allowed to see and use.

Access to Tool, Reports & Data

Any report in Botify can be exported to their Data Station where users can download the report.

Additionally, Botify has a range of APIs that tie into Google Sheets, Google Data Studio, or most CMSs. The Botify API Developer site is a great resource with more information.

Platform Updates & Technology Trends

Botify, as a company, works in an agile technical environment so they are always releasing new updates – from backend improvements like crawl speed or JavaScript rendering capabilities to UI/UX improvements.

New functionalities are typically released every 3-4 weeks, but sometimes even more frequently.

Soutien

Botify offers support through their Customer Success Managers, who are their customer advocates helping to get clients everything they need.

They also offer professional services, which blends SEO expertise and platform expertise to answer some of the more difficult and technical questions a client has.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Pricing Structure

There are a few different variables that go into Botify’s pricing structure, but they don’t share these publicly.

Suffice it to say, their pricing is built to ensure customers are getting the most value out of the platform.

What You Should Know Before Getting Started

The Botify enterprise SEO platform team has never seen any websites with zero potential. Using Botify will help identify where that potential is.

Expect to be able to save a lot of time and energy uncovering those opportunities. The team recommends starting with simple features and then moving on to more advanced features.

If there are ever any questions, their SEO support team is available to help.

Résumé

The ease of uncovering insights that a client may miss with other tools is where Botify shines the most.

Clients respond well to how Botify can combine data from the Botify Suite to see how content quality, technical issues, and internal page rank impact the crawl rate and keyword rankings.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Botify also provides various reports within the platform – and a powerful API that can be used with any BI platform to create dashboards that can leverage data to influence organic search and development projects.

Having daily log analysis to see how Google is crawling a site and the types of errors in real-time is something that clients also love.

Seeing how a code push or content update last night is impacting their site this morning is what sets Botify from the competition.

Overall, because Botify really aims to be the best solution for enterprise SEO teams, their customers can really tell that they are designing everything for their needs: scale, speed, granularity of data, security, API features, and more.

What Sets Botify Apart From the Competition?

One of the key differentiators is that Botify takes a URL-first approach to SEO data, rather than a keyword-first approach.

They start by providing a complete picture of every URL on a website (not just desktop, but AMP versions, alternate language versions, mobile versions, etc.) and then layer onto everything needed to understand each individual URL.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Botify does this in a way that’s compliant with Google’s terms of service integrating with Google Search Console for keyword data rather than scraping the SERPs.

A few specific differentiators include:

  • JavaScript rendering at scale: Get the results of JS crawls quickly and accurately.
  • Speed and scalability: Botify can crawl through up to 50 million URLs at speeds around 250 URLs per second.
  • Structured data: Automatically extracting 15+ different types of structured data without needing to set up custom extracts to pull information.
  • Daily log file analysis: See search engines crawling a website in near real-time.
  • Google Search Console integration: Keyword and URL organic search performance and rankings trended daily, monthly or even year over year.
  • They also have a pretty incredible engineering and SEO support team.

You don’t have to just take my word for it, Botify has provided a lot of great testimonials on their G2 profile.

You can learn about Botify and read through their customer success stories here.


Founded in 2007, BrightEdge is a global search and content marketing platform driven by massive data collection, artificial intelligence, and real-time insights with a robust customer success model.

My first demo of BrightEdge was in 2011 while working for ADP managing usedcars.com’s online marketing and analytics.

BrightEdge stayed in my head as I continued on with my career and I was able to use it with various clients and other companies.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

BrightEdge is a great resource for digital marketers, content marketers, and SEO managers alike.

You don’t have to be an expert in SEO to be able to use the tool, gain benefits from it, or understand the data.

Companies that would benefit from BrightEdge are those with a strong presence in:

  • Ecommerce/retail.
  • Travel/hospitality.
  • Finance.
  • B2B and B2C tech.
  • Consulting/services.
  • Universities/educational institutions.
  • Real estate.
  • Restaurants.
  • Healthcare agencies.
  • Media/entertainment.

BrightEdge’s focus is on developing an all-encompassing search and content marketing strategy by bringing all aspects of a strategy into one platform.

This includes keyword research, competitive analysis, technical SEO, content optimizations and creation, backlink research, keyword tracking, and reporting.

What sets BrightEdge from the competition is the DataCube tool which brings its proprietary keyword index of over 3.5 billion topics (and growing) enabling users to perform on-demand research and hone on the specific area of focus or site section that matters most.

BrightEdge SEO Enterprise Platform" width="512" height="234" sizes="(max-width: 512px) 100vw, 512px" srcset="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/datacube.png 512w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/datacube-480x219.png 480w" src="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/datacube.png

Principales caractéristiques

There are four big key selling points to BrightEdge that sets them apart from the competition.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

BrightEdge Instant

Search is becoming a real-time industry with how fast things are changing on Google.

BrightEdge Instant is the industry’s first solution to the need for having real-time insights into:

  • Rank.
  • Search volume.
  • Recommendations.
  • Page speed performance.
  • Competition.
  • Voice search opportunities.

It covers tens of thousands of locations and languages across the globe, including non-Google engines like Amazon and YouTube – and without having to add keywords (which won’t affect pricing).

As search moves into non-traditional search engines, BrightEdge enables users the ability to identify how they stack up against competitors’ content.

More specifically, it looks into how users are performing on sites like YouTube and Amazon to ensure clients are developing content strategies for all areas where their customers are looking.

BrightEdge Instant" width="760" height="506" sizes="(max-width: 760px) 100vw, 760px" srcset="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image17-768x511.png 768w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image17-480x319.png 480w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image17-680x452.png 680w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image17-1024x681.png 1024w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image17.png 1048w" src="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image17-768x511.png

BrightEdge Data Cube

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

One of their “greatest hits,” the proprietary keyword index of over 3.5 billion topics and growing, empowers BrightEdge clients to perform on-demand research – quickly identifying search terms with how any website ranks in comparison while easily honing-in on the specific area of focus or site section that matters most.

Using their simple, flexible, dynamic filters such as keyword, URL, search volume, rank, universal listing type, and more make this tool a favorite among users.

The index can not only be used for head-to-head site benchmarking but also spans back over 5 years, providing clients with a tremendous wealth of insight into consumer behavior/demand for any site of focus.

BrightEdge DataCube" width="1600" height="298" sizes="(max-width: 1600px) 100vw, 1600px" srcset="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image4.png 1600w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image4-480x89.png 480w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image4-680x127.png 680w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image4-768x143.png 768w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image4-1024x191.png 1024w" src="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image4.png

BrightEdge Recommendations

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

This takes the guesswork out of search by providing a simple, actionable to-do list to improve clients’ organic performance, leveraging the ability to analyze the top-performing pages for every keyword of focus.

For more experienced SEO pros, this analysis is displayed in one convenient view, saving the time of manually checking the source code/HTML for each competing page individually.

ContentIQ

BrightEdge’s technical site audit solution is built directly into the platform allowing users to gain a deeper insight into how their SEO is performing.

Deep Learning or Artificial Intelligence

Because BrightEdge collects and stores all of their own information, they are in a unique position in the market to be able to analyze the data on behalf of their customers using artificial intelligence.

BrightEdge Insights digs deep into thousands of data points on behalf of their customers to save hours of time on analysis and enabling their customers to spend more time on making changes that can drive performance.

BrightEdge SEO Tool Quick Answers" width="1095" height="400" sizes="(max-width: 1095px) 100vw, 1095px" srcset="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image5.png 1095w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image5-480x175.png 480w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image5-680x248.png 680w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image5-768x281.png 768w, https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image5-1024x374.png 1024w" src="https://cdn.seoconsem.com/wp-content/uploads/2019/09/image5.png

For example, Insights will analyze a client’s keyword footprint and automatically identify the best pages that should be optimized for Quick Answers based on where the keyword is in the current top 5 positions, but not yet owning Quick Answer for that particular keyword.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Additionally, BrightEdge’s platform analyzes the top 10 ranking pages for all tracked keywords and identifies trends/themes that are causing the other pages to outperform the website and provides prescriptive steps/changes to make in order to improve performance.

Competitive Reporting & Analysis

BrightEdge enterprise SEO platform looks at competitors in two different buckets, natural competitors and named competitors.

Natural competitors are any websites that are currently outperforming a site for any keywords/topics the user wants to perform well for.

Named competitors are the websites a client will identify as directly competing with from an overall business perspective.

Natural Competitors

For natural competitors, BrightEdge identifies the top-performing websites for all of a client’s most important topics, analyzes content and provides recommended changes to make in order to improve performance.

BrightEdge also regularly tracks performance and market share over time to account for the constant changing of the search landscape and identification of emerging sites/competitors.

Named Competitors

For named competitors, BrightEdge tracks keyword movement and performance week over week for in-depth reporting. They also use this rank data to drive reporting of other metrics such as market share against top competitors.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Brighedge’s Data Cube also enables customers to perform unlimited research against any website they want to identify keywords and competitors where they are lacking.

By understanding the competition users can ensure they are benchmarking themselves against who Google is rewarding today, not who they think Google is rewarding.

Additionally, this analysis saves hours of time of looking at competitors’ content in an attempt to understand what they are doing differently.

Analytics Integration

BrightEdge integrates with Google Analytics, Adobe Analytics, and Coremetrics through multiple options including API, SFTP, and hybrid options.

It also supports custom analytics integrations, so be sure to ask a BrightEdge representative during a demo.

Link Evaluation: Internal and/or External

Providing analysis on both internal and external links, BrightEdge partners with Majestic for their backlink information and connects the data directly into the platform on a weekly basis.

Customers use this to:

  • Monitor trends in their overall backlink performance compared to their competitors.
  • Correlate this to rankings or other metrics.
  • More importantly, identify where their competitors are getting links that are helping to drive their performance on Google.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

BrightEdge looks at Trust Flow, Domain and Page Authority, anchor text, etc. to help their customers know where to get not only a high quantity of links, but high-quality links.

BrightEdge analyzes internal links in a similar way. They strive to help customers understand where they have internal linking opportunities ensuring that they have strong anchor text (mapped to consumer demand) and are linking from high authority pages to low authority pages to improve on their SEO.

User Level Settings

The enterprise SEO platform has multiple levels of access that can be assigned to individual users.

There is typically an organization admin user that has full access to the platform and the ability to assign permissions of other users.

Standard users have the ability to use the full platform including tracking keywords, creating dashboards, and access to all aspects of the platform. There are read-only users as well.

Access to Tool, Reports & Data

All reports and dashboards within the platform are exportable on an unlimited basis in PDF or CSV format.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

BrightEdge also has an open API to pull information out of the platform and into data warehouses or reporting tools like Domo, PowerBI, and Tableau.

Platform Updates & Technology Trends

The BrightEdge platform rolls out with updates every 5-6 weeks with new features as well as system improvements.

Soutien

100% of BrightEdge customers are assigned at least two dedicated resources in the form of a Customer Success Manager and a Strategic Account Manager.

These resources are simply not there to “teach you how to login or XYZ” (as they put it) but are there as extensions of a client’s team to ensure that they are seeing success in the channel and hitting goals.

Pricing Structure

There are a couple of different factors that can influence pricing including the number of keywords tracked, domains tracked, competitors tracked, and the number of pages crawled for technical audit.

BrightEdge customers get unlimited users, downloads, reports, exports, etc.

What You Should Know Before Getting Started

BrightEdge works with organizations of all shapes and sizes, from some of the biggest to some of the smallest companies in the world.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

They have experience working with every industry out there and are well-positioned to leverage both their experience and the expertise to help any organization regardless of size or experience.

Their passion is to help clients exceed their goals by capitalizing on the largest and most proactive channel on the planet.

BrightEdge has built a platform that is easy to learn for newcomers to search, but also flexible enough to grow and scale within large, experienced teams.

In addition, their award-winning customer success model is designed to align with clients’ level of experience, introducing many to the channel for the first time, while also enabling sophisticated SEO professionals to hit the ground running.

Résumé

BrightEdge’s Data Cube and Customer Success Team are what their customers respond to most. BrightEdge customers love the support they get with the BrightEdge team.

BrightEdge likes to see themselves as not just a simple vendor that provides training and usage of the platform but integrated into a client’s business goals and metrics and an extension of the team.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

The company reports that customers who have moved from other solutions to BrightEdge continuously boast about the move to everything being housed in one platform, that they save hours of time a month on historically manual, non-revenue driving, tasks.

By automating those tasks and analysis for them, their customers are able to spend more time on creating and optimizing their content, which helps to move the needle.

Flexibility and customization of the platform allow customers to essentially create an unlimited number of reports/dashboards within the technology. This helps them tell a much more clear story of the value of their work within the channel.

Additionally, within the Data Cube, BrightEdge customers love how they are able to narrow down on their sites to find the best opportunities.

What Sets BrightEdge Apart From the Competition?

Facilité d'utilisation

Everything needed to effectively optimize a site is accessible in one place, utilizing a unified methodology, where each “system” is able to speak to each other.

This allows their clients to track something in one place, the platform to produce an associated action in other, and quickly generate a corresponding report to capture everything.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

Intelligence artificielle

With an endless amount of data available on the web, it is almost impossible for even the most sophisticated SEO professionals to make sense of it all.

Their artificial intelligence engine, Data Mind, takes much of this effort off of our clients’ plate, by analyzing tremendous amounts of data to:

  • Identify trends at scale and stay ahead of market/industry changes.
  • Capitalize on the best opportunities to drive growth.
  • Make data-driven decisions.

Real-Time Insights

BrightEdge Instant is the industry’s first solution to the need for having real-time insights into rank, search volume, recommendations, page speed performance, competition, and voice search opportunities

Pace of Innovation

BrightEdge develops its technology internally. They are not reliant on other data providers where they have no control over the product roadmap or SLAs.

This allows them to take feedback directly from their customers and build technology suited directly to their needs.

BrightEdge releases updates to the platform every 6 weeks based on this feedback to constantly keep their customers ahead of Google.

Publicidad

Continuar leyendo a continuación

You can also learn about BrightEdge and read through their over 50 customer stories and case studies.


Emballer

While there are many SEO tools for agencies available, the tools reviewed here are focused on users that work within large corporations that need a quick and easy resource to:

  • Report on ROI.
  • Track keywords.
  • Work across the organization to successfully drive SEO to success.

In my years, I have used many free tools as well as the reasonably priced monthly fee SaaS tools like Moz, SEMrush, and even Keylime both for my own websites and some SMB clients during my consulting and agency days.

That said, enterprise-level companies need more robust platforms that can provide a one-stop-shop for the most experienced SEO all the way down to the marketers, product managers, and executives.


Créditos de imagen

Featured Image Credit: Paulo Bobita
All screenshots taken by author